Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ




Kategória: Az Atkins diéta

Egyél zöldségeket!

A zöldségek elengedhetetlenül szükségesek az Atkins táplálkozási szemléletben.
Bizonyára többen figyelmeztettek, hogy az Atkins diéta ártalmas lehet az egészségedre. Sok önjelölt dietetikus szerint az Atkins diéta azzal, hogy korlátozza a zöldség fogyasztást, hozzájárul a szívbetegségek és a rák kialakulásához. Ha a sok félrevezetett ember ezt mondja neked, lobogtass már feléjük egy szál zellert! Ezek az emberek ugyanis tévednek, nem olvasták Atkins könyvét, nem tanulmányozták ezt a táplálkozási szemléletet. Ha megtették volna, akkor tudnák, hogy az Atkins diétát követők több zöldséget esznek, mint a legtöbb átlagember.


A fehérjéhez és a természetes zsírokhoz hozzáadva bizonyos zöldségek az Atkins-féle étkezés alapjai. A zöldségek ugyan tartalmaznak szénhidrátot, de a legtöbb zöldségben olyan típusú szénhidrátok vannak, amelyeket a szervezeted felhasznál. A kulcsszó a "legtöbb zöldségben".
Ahelyett, hogy az általános étrendi elképzelés helyett, amely szerint minden zöldség egyformán egészséges és korlátlanul fogyasztható, Dr. Atkins határvonalakat húz: a spenót fogyasztása jobb, mint a borsóé, a brokkoli egészségesebb, mint a burgonya.
Mivel az ellenőrzött szénhidrátbevitel stabilizálja a vércukorszintet, a legtöbb ember korlátozza a zöldségek fogyasztásának mennyiségét. A túl sok zöldség fogyasztása, különösen a magas keményítő- és cukortartalmúaké (burgonya, répa), alááshatja a fogyási és a súlymegtartási sikereket. A maximális szénhidrátértékek okos beosztásához válassz olyan zöldségeket, amelyek a minimális szénhidráttartalom mellett magas antioxidáns-védelemmel rendelkeznek.
Az első fázis folyamán minden nap 3 csészényit ehetsz bizonyos zöldségekből, elsősorban zöldsalátákat (lásd engedélyezett ételek). Ehetsz egy csészényit azokból a zöldségekből is, amelyek kicsit több szénhidrátot tartalmaznak (de csak a megengedettek közül). Mivel fokozatosan növeled a bevihető szénhidrát mennyiségét a 2., 3. és 4. fázisban, ezért a zöldségek mennyisége is növekszik.
A zöldségek ezen két kategóriája fontos és ízletes része az Atkins diéta első fázisának. Ezek az első élelmiszer fajták, amelyek mennyiségét folyamatosan növelheted a második fázisban. Ahelyett, hogy 5 gramm szénhidrát adagot egy szelet almára "költenél", ehetsz 8 szál spárgát. Mit gondolsz, melyik telít jobban? Melyik tesz többet az egészségedért?
Szóval hajrá, élvezd a zöldségek sokszínűségét, és mondd meg a barátaidnak, hogy ennél a diétánál nem kell választanod az egészség és a formás alak között. Az Atkins diétával ugyanis mindkettőt elérheted.

By Hoxa (forrás: Atkins.com)


Atkins diéta - az 1. fázis szabályai
Az Atkins táplálkozási szemlélet ezen fázisát precízen követni kell a siker eléréséhez. Ha nem megfelelõen csinálod, akkor gátolod a súlyvesztést és végül azt mondod majd "ez is egy diéta volt, ami nem sikerült". Vésd az emlékezetedbe a szabályokat és az... »

Atkins diéta vs. South Beach diéta
Szeretnék néhány télen lerakódott kilogrammtól megszabadulni és ez a két módszer ragadta meg a figyelmem. Az Atkins diétával már fogytam korábban, de sokszor olvastam negatív kritikákat róla. Kijegyzeteltem a főbb információkat és próbáltam választani közöttük.... »




Minden jog fenntartva © 2022, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.