Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Monoton diéták

Monodiéták

A böjti technika egyik variációja a monodiéta, melynek során meghatározott ideig (ez lehet néhány nap, vagy naponta változóan) csak egyfjajta étel fogyasztható. A monidiéták közül a legközismertebb és legnépszerűbb a szőlődiéta, a rizsdiéta és a burgonyadiéta.

A monodiétákat sokan bírálják. Kellő körültekintéssel, a megfelelő ételek és időtartam kiválasztásával pozitív hatással lehet a szervezetre.

A monodiéta kipróbálására ideális például egy hétvége. Ebben a 48 órában könnyebb betartani az "egyfélét enni" elvét, mintha egy teljes böjtbe fognánk és a vasárnapi vacsorával már könnyedén visszatérhetünk a hétköznapi étkezéshez, míg a böjtöknél sokkal nehézkesebb a normál étkezésre való visszavezetés, sokkal több odafigyelést követel a böjt megtörése, mint a monodiétáé.

Mellékhatásként ebben az esetben is beszélhetünk például fejfájásról, ami a böjtöknél is gyakran jelentkezik, de rikább esetben és az intenzitása sokkal kisebb. Ezért is ajánlják azoknak a monodiétát, akiknek a böjtölés túl sok nehézséget és kellemetlenséget okozott. Hasonló hatás érhető el vele, lassabban ugyan, de kevesebb problémával.

Ha kiválasztottad azt az ételt, amellyel a diétát végig akarod csinálni, oda kell figyelned a mennyiségre is. Szőlő esetében például naponta 6-8 alkalommal (éhség jelentkezésekor) együnk belőle, az egész napra osszunk el kb. 2-3 kilót. Rizsből étkezésenként 2-3 csapott evőkanálnyit fogyasszunk, lehetőleg barna rizsből főzve.

A monodiéták alatt is nagyon fontos a megfelelő folyadékbevitel. 2-3 liter víz elfogyasztásával sokat segíthetünk a szervezet méregtelenítésében.

A következő monodiétákról olvashatsz nálunk:
  • Krumplidiéta
  • Tojáskúra
  • Túródiéta
  • Monoton diéta
  • Tejnap, rizsnap, csokinap



  • Sajtot is sajttal
    Hogyan fogyhat könnyedén, éhségérzet nélkül? Ropogós téli zöldségekkel és finom sajtokkal. Mindent tartalmaznak, amire szükségünk van, ráadásul jóízűek. A sajt fontos kalcium- és fehérjeforrás. A zsírszegény sajt több fehérjét tartalmaz, mind a zsírdús. Ezért... »

    Szülés után rendszeres tornával a csinos alakért
    Ki ne szeretné szülés után visszanyerni a régi alakját? Szerintem mindannyian. Már pocakosan is játszunk a gondolattal, hogy vajon hogyan fogunk kinézni a babánk születése után. Nekem viszonylag gyorsan sikerült visszanyernem a szülés előtti alakom. Ezt a... »





    Minden jog fenntartva © 2019, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.