Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Fix menüs diéták

Egészséges súlycsökkentő étrend

Egyre-másra látom, hogy új, vagy újnak kikiáltott kötött étrendű diéták látnak napvilágot, amelyekben reggelire, pl. 10 deka sonkát, ebédre 10 deka sajtot lehet elfogyasztani. Ezek hasonlósága, és (szerintem) hosszú távon hatástalansága késztetett arra, hogy leírjak egy egészséges ételekkel teli, élvezhető, kötött diétát. Ehhez hasonlóan a későbbiekben saját magad is megtervezheted a mindennapi menüt.

Sok embernek könnyebb, ha van valami konkrét, előre megtervezett diéta, amit neki "csak" be kell tartani. Az biztos, hogy diétát, életmódváltást csak gondosan átgondolva lehet elkezdeni. Hasznos tudatosan, legalább egy nappal előre bevásárolni, hogy legyen otthon miből főzni, csipegetni, csemegézni.
Viszont azt is tudnod kell, még mielőtt belekezdenél az életmódváltásba, hogy attól, mert egy étkezést, vagy akár egy napot nem úgy tartottál be, ahogy elő volt írva, még nem tettél semmi jóvátehetetlent. Ne legyints, hogy "most már úgyis mindegy". Fogd fel ezeket egyszeri alkalomnak, és minél hamarabb térj vissza az eltervezettekhez.
Természetesen sokszor kerülünk olyan helyzetbe, hogy nincs mód az eltervezett menünket elfogyasztani. Pl. nem otthon eszünk. Nekem eddig az volt a legnagyobb problémám az életmódváltásommal, hogy egy héten több napon szüleimnél, férjem szüleinél vacsorázunk. Olyankor ugye terítékre kerül pizza, palacsinta, sült krumpli, sütemény, meg ami belefér. Nem volt választék, nem volt semmi, amit nyugodt szívvel elfogyaszthattam volna, ami beleillett volna az új étrendembe. Így hát megettem azt, amit kínáltak, tönkretéve a többi nap eredményeit. Mostanában mindig viszek magammal Update kenyeret (persze, mást is lehet, ki mit szeret: pl. néhány zöldségfélét, húsokhoz lehet enni sült krumpli helyett), egy doboz stevia tablettát (édesítő), 2 in 1 kávét.

De a kötött étrendről beszéltünk, úgyhogy le is írom a javaslatomat:

HÉTFŐ

R: teljes kiőrlésű kenyér juhtúróval, paradicsommal, paprikával, tejeskávé vagy tea cukor nélkül

T: 1 fürt szőlő

E: gombapaprikás (vöröshagyma, gomba, só, bors, cayenne bors vagy akármilyen fűszer, pirospaprika, alacsony zsírtartalmú tejföl), kovászos uborka vagy más savanyúság

U: sült, fahéjas alma

V: salátakeverék 1 kemény tojással, joghurtos öntettel


KEDD

R: zabkása friss körtével (2 dl tej, 3 ek. zabpehely, 1 ek. zabkorpa, vanília kikapart belseje, pici só, édesítő (nekem stevia), darabka friss körte, pár szem mazsola vagy más aszalt gyümölcs, pici őrölt fahéj;

T: egy alma, tejeskávé vagy tea cukor nélkül

E: csirkemell saslik (csirkemell-filé, vöröshagyma, pritamin paprika, gomba, cukkini vagy akármilyen zöldség eldarabolva, saslik nyársra húzva, fűszerek ízlés szerint), cukormentes kompót

U: cukormentes gyümölcsjoghurt

V: salátakeverék sonkacsíkokkal, mustáros öntettel


SZERDA

R: teljes kiőrlésű kenyér paradicsompürével, párizsival, zsírszegény sajttal, uborkával, tejeskávé vagy tea cukor nélkül

T: pár szem szilva, pár szem só nélküli olajos mag (pisztácia, mogyoró, dió, kesudió, stb.)

E: sonkás zöldségtál (háromszínű paprika, gomba, póréhagyma, akármilyen zöldség, fűszerek, sonkacsíkok, összesütni, tetejére mozzarella), csemege uborka

U: egy körte

V: salátakeverék pár kocka Feta sajttal, 1 ek. saláta olajjal


CSÜTÖRTÖK

R: zabkása almával, pirított dióval (2 dl tej, 3 ek. zabpehely, 1 ek. zabkorpa, pici só, késhegynyi stevia vagy ízlés szerinti mennyiségű édesítőszer, egy darabka felkockázott alma, pár szem pirított, durvára tört dióbél)

T: tejeskávé vagy tea édesítőszerrel

E: natúrszelet párolt káposztával

U: egy szelet Wasa kenyér paradicsompürével, zöldfűszerekkel, reszelt mozzarellával megsütve

V: vegyes salátakeverék citromos öntettel, 1 sült virsli


PÉNTEK

R: teljes kiőrlésű kenyér körözöttel, friss csírákkal vagy paradicsommal, tejeskávé vagy tea cukor nélkül

T: Norbis müzli szelet

E: csirkemellel töltött karalábé (csirkemell csíkok megpirítva vöröshagymán, fokhagyma, só, bors, ízlés szerinti fűszerek, pici zsírszegény tejföllel összekeverni a tölteléket, beletölteni a kivájt karalábéba, az egészet tepsibe tenni, vizet aláönteni, lefedve megpárolni, majd fedetlenül megpirítani), cukormentes kompót

U: 1 alma

V: sonkatekercs a maradék körözöttel töltve, franciasaláta-szerűség krumpli nélkül, joghurtos öntettel


Természetesen a főtt ételek felcserélhetők, továbbá, ha nem kávézol és a teát sem szereted, 100%-os gyümölcslevet ihatsz ezek helyett, vagy akár el is hagyhatod őket. A gomba is helyettesíthető más zöldséggel, vagy szintén elhagyható.

Ez egy példa arra, hogy szerintem hogyan lehet összeállítani egy egészséges, súlycsökkentő étrendet, amelyben nem kell koplalnod, hosszútávon mégis hatékony. A továbbiakban úgy variálod, kiegészíted, elveszel belőle, felcseréled, ötleteket merítesz, ahogy csak szeretnéd.

Sok szerencsét az új, egészségesebb életedhez!
(A cikket beküldte: Bettyboop)



Gyors zsírégető diéta
Kórházi diéta, amit általában szívbetegeken alkalmaznak műtét előtt, gyors súlycsökkentés céljából. Hasonló a káposztaleves diétához. 7 nap után ajánlott szünetet tartani és utána meg lehet ismételni. »

South Beach diéta általános leírása
Ezt a diétát mindenkinek ajánlom. Teljesen humánus, nem bonyolult a betartása és mindent lehet enni, kivéve a káros finomított lisztet és cukrot. Teljesen szénhidrát tudatos táplálkozás és én már több mint egy éve folytatom. Nemsokára le is írom nektek, hogyan lehet ezt megcsinálni. :) g »





Minden jog fenntartva © 2018, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.