Kategória: Más diéták

A boldog táplálkozás titkai

A könyv szerzője, Mirejje Guiliano, saját élményein, tapasztalatain keresztül számol be a franciák és az amerikaiak étkezési szokásairól. Tizenévesen a saját bőrén (és kilóin) tapasztalta, hogy a hagyományos francia étrend és szokások pozítív hatásai hogyan válnak semmivé az új világban. A könyv teljes egészében az amerikai és a francia szokások szembeállítására épül, de a tanácsok számunkra is jól jöhetnek amellett, hogy feltárul előttünk a francia nők karcsúságának titka.

Változatos ízvilág apró adagokban

Amennyiben változatosan táplálkozunk, egy étkezésen belül többféle ételből eszünk keveset, könnyebben érzünk megelégedettséget. Ha csak egy- vagy kétféle étellel akarunk jóllakni, hajlamosabbak lehetünk a túlevésre. A francia nő azonban nagyon vigyáz az adagokra: Mireijje Amerikából hazatérve azt a tanácsot kapta, hogy egy adag étel egy közepes méretű almának feleljen meg, nem többnek. Viccesen megjegyzi, hogy Amerikában az alma is nagyobb. A szokásos diéták hibájának rója föl az egyoldalúságot: ha az ember szeme, ízlelése nincs kielégítve többféle étellel, az egyfélét vagy hamar megunja (ezzel föladja a diétát), vagy túl sokat eszik belőle. A táplálkozásnak mind az öt érzékszervvel kell történnie, lassan hagyva hatni az ételeket.

Valódi ételek műételek helyett

A francia nők nem esznek „zsírtalan” és „cukormentes” ételeket. Nem esznek olyasmit, aminek nem természetes az íze. Valódi ételeket fogyasztanak mérsékelt adagokban. Így megengedik maguknak a csokoládét is, de abból az étcsokoládét választják. A főzéshez, sütéshez bátran használnak tejszínt és vajat is. A valódi ételek másik kulcsa a frissesség. Az áruházak félkész ételei, a nagybevásárlások alkalmával hazacipelt, majd a mélyhűtőben elraktározott étel soha nem bír azzal a vonzerővel, aroma- és ízanyaggal, mint a frissen vásárolt. A francia nő ezért gyakran jár piacra, ahol csak pár napra előre vásárol friss zöldséget és gyümölcsöt. A frissességhez tartozik a szezonnak megfelelő gyümölcsök és zöldségek fogyasztása, zöld fűszerek használata, amikor azok elérhetőek.

Az étkezés szertartása

A francia nő számára az étkezés a nap fontos eseménye, ezért sohasem eszik állva, menet közben, dobozból vagy tévé előtt ülve. Valódi tányér és szalvéta használata, a teríték csinos elrendezése, a kis adagok föltálalása oly módon, hogy soknak tűnjenek, mind hozzátratozik az étkezés rituáléjához. Az ízlelőbimbók és a többi érzékszerv kielégítése ezen is múlik. Ezt követve már az étkezések közötti nassolás sem fog hiányozni.

Vízivás egész nap „műitalok” helyett

Az elegendő mennyiségű folyadékfogyasztás nagyon fontos a megfelelő anyagcsere szempontjából. Szoktassuk rá magunkat, hogy a test számára a legmegfelelőbb folyadék a víz, az ásványvíz. Az üdítőitalok mesterséges ízei eltelítik ízérzékeinket, folytonos ingerlésnek teszik ki azokat. Ráadásul a sok mesterséges adalékanyag hizlalhat is. Ha már feltétlenül fogyasztunk mást is vízen kívül, az mindenképpen valódi ital legyen.

Szembenézés a démonainkkal – kompenzáció

A francia nő tisztában van azzal, melyek azok az ételek, amelyek hizlalnak. Olykor mégis megengedi ezeket magának, de utána ösztönösen kompenzál, például a következő étkezés alkalmával több zöldséget eszik, vagy egyszerűen csak kisebb adagot. Nagyon fontos a sikeres diéta szempontjából, hogy mindenki azonosítsa a saját kis „bűneit”. A kísértés legyőzésére azonban a legjobb eszköz, ha engedünk neki. Persze csak egy kicsit; és utána azonnal kompenzálunk is. A táplálkozás így nem jár bűntudattal (és persze hízással) akkor sem, ha „bűnös falatokat veszünk magunkhoz. Kedvenc "bűnös" ételeinkkel kapcsolatban a tanács az, hogy fokozatosan csökkentsük azok adagját. Továbbra is ehetünk belőlük - hiszen a kísértésnek bizonyos mértékig engedni kell -, de például csak egy kocka csokoládé legyen a megengedett mennyiség.

Mozgás

A francia nő szinte undorral tekint a magukat konditeremben sanyargató amerikaiakra. A kemény edzések hiánya ellenére a francia nő mégsem hízik el, mert életmódjához hozzátartozik a napi, természetes mozgás. A legtermészetesebb mozgás az ember számára a gyaloglás: ennek megfelelően kapjuk hát a tanácsot, járjunk naponta gyalog minél többet, de legalább napi félórát. Lift helyett használjuk a lépcsőt. Természetesen hetente párszor a célzatos testedezés jótékony hatású, de azt se vigyük túlzásba. Fő a mértékletesség.

Amennyiben súlyunkat ezután sem tudjuk tartani, illetve nem fogytunk pár kilót, egy-két napra beiktathatjuk étrendünkbe a varázslatos póréhagymalevest – ennyi trükköt azért a franciák is megengednek maguknak.
(A cikket beküldte: gyopár)



Fogyás személyreszabottan
Nem hiszek a rövidtávú villámfogyókúrákban. Soha nem is hittem. Teljes életmódváltozás sem volt kivitelezhető egy olyan férj mellett, akinek csak a hús hússal számít ételnek. Ezért mikor 10 kilóval meghaladtam az ideális testsúlyomat leültem, és kialakítottam... »

Dukan diéta, avagy együk soványra magunkat
Az előző cikkemben már beszéltem arról, nagy távlatokban, hogy miként fogytam hány éven keresztül és miért. Most azon diétáról beszélnék, ami nekem bevált és szerintem, aki kitalálta, valóban egy zseni volt. A diétát Dr. Pierre Dukan találta ki, aki először... »




Minden jog fenntartva © 2024, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.