Kategória: Más diéták

Fogyókúra rugalmasan

A fogyókúra során a testmagasságnak megfelelően beállítjuk az energiaszükségletet. A fogyókúránkhoz kiválasztjuk az ágynyugalomhoz való értéket, amihez hozzáadunk még 100 kalóriát. Ezután kitűzzük a céljainkat és a kiskapukkal élve, rugalmasan állunk át egy egészségesebb életmódra!

Tűzzük ki, hogy mennyi az a súly, amit le akarunk fogyni, azután vegyünk egy füzetet, amiben rendszeresen vezetni kell a naponta elfogyasztott dolgokat, kalóriaértékkel együtt
Persze attól lesz rugalmas ez a fogyó, hogy te saját magad döntheted el melyik nap lesz az, amikor nem kell írnod, nem kell számolnod. Viszont azon a napon is tudatosan kell étkezned, a szemmértékedre és a helyes ítélőképességedre kell hagyatkoznod. Ennek is folyamatosan fejlődni kell ahhoz, hogy meg tanuljunk helyesen étkezni.

Mivel rugalmas fogyókúráról beszélünk, ezért vannak bizonyos „kiskapuk”. Ha túlléped a megadott kalóriaértéket, akkor azt le kell tornásznod! Minden plusz kalória elfogyasztása 1db felülés vagy 1db lábemelés. Mindenki érzi hol az ő határa, mennnyi felülést vagy lábemelést mer bevállalni egy kis plussz ételért. Ha neked ez így megéri, egészségedre váljék a plusz elfogyasztott kalória!

Mintának leírom a saját napjaimat, ezt én dolgoztam ki, és 2 hete csinálom. Működik!
Így kezdtem: Vettem egy füzetet felírtam a magasságom, súlyom és a kezdési dátumot. Esetemben 162cm, 83, 5kg. Elérni kívánt cél: 58kg.
Ezután felírtam magamnak három dátumot.
Vagyis a rugalmasságnál maradva, megint kiskapu lehetőségével számolva:
- gyors fogyás: 4 hét alatt –4 kg,
- közepes fogyás: 4 hét alatt -3kg,
- lassú fogyás: 4 hét alatt –2 kg megy le.
Esetemben a három dátum: 2008 január10., 2008 március 10., vagy 2008 augusztus 5. Szerintem én a közepes fogyást választom, ekkor 2008-ra márciusra érném el a kitűzött 58 kg-os súlyomat.
Mindegy melyiket választjuk, a fogyás a lényeg! Akkor is megéri, ha lassút választanánk, hiszen még mindig jobb, mint ha örökre dagik maradnánk!

Hetente mérjük magunkat és írjuk be, hogy előttünk legyen. Az értékekből következtethető, mennyire éget a szervezeted. Nekem 1400 kalóriás nap az alap. 2150 kalória a közepes energiaigény, amiből hetente kettő napot iktatok be, ha úgy érzem szükséges. Ez nem kötelező, ha az alap kalóriaértékkel is jól érzi magát a diétázó.
Hetente egy napon nem kell írni, mindenki ehet úgy, mint bárki. Persze ez sem kötelező! Csak élni lehet vele, ha a kitűzött fogyás nincs veszélyben.
Ha az alap kalóriánál vagy a közép kalóriánál többet ennénk, azt le kell tornázni!
A célt tűzd ki magad elé, írd le a füzetedbe, legyen ott a három kitűzött dátum is és hogy mennyit akarsz fogyni! Gondolkozz el rajta, pontosan mit akarsz!. Kövér maradnál, vagy egy rugalmas, kiskapukkal teli fogyókúrával új életet kezdesz.
Szerintem az utóbbit érdemes választani, mert minden ember megérdemli, hogy jól érezze magát, hogy egészségesebb legyen.
Sok szeretettel, és jó egészséget kívánok!
(A cikket beküldte: Erzsi.)



Hogyan fogyjunk okosan...
Sikerült szert tennem egy igazi diétás étrendre, egy magyar professzor nemrég megjelent könyve alapján. A lényeg: nem fogyókúra, hanem tudatos fogyás, olyan étrend alapján, ami egészséges, minden fontos ásványi anyag benne van, és megtanít az összevissza evésről... »

1 hetes GI étrend-SBD második szakasza
Ez a GI fogyókúrához tartozó egy hetes étrend. Ezt az étrendet az SBD második szakaszában is alkalmazhatod bátran. g »




Minden jog fenntartva © 2022, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.