Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Kalóriaszámolós diéták

Hogyan főzzünk alacsony kalóriatartalmú ételeket?

Sajnos szeretem a hasamat, szeretek enni, ezen nincs mit tagadni. Az elmúlt hónapokban sikerült pár kilótól ennek ellenére is megszabadulnom úgy, hogy odafigyeltem az ételek kalóriatartalmára. Érdemes kicsit a fejünket is használni, ha a főzésről, illetve az egészségesebb étkezésről van szó, pláne, ha fogyni is szeretnénk...

1. lépés
Konyhamérleg. Sajnos elengedhetetlen ahhoz, hogy kezdetben mérni tudjuk az adagokat a számoláshoz. Később már "ráérez" az ember arra, hogy mit szabad és mennyit, de addig bizony kell a matematika! :)

2. lépés
Egy jó teflon serpenyő. Ha a megfelelő edényt választjuk a főzéshez/sütéshez, máris megspórolhatunk egy halom kalóriát a zsiradékok területén. Nem kell belőlük sok, ha jó minőségű teflon edényt használunk és - ha maximalisták vagyunk - akkor olaj sprayt.

3. lépés
Meg kell tanulni JÓL vásárolni. Elolvasni a címkéket, tanulmányozni a kalória, zsír, szénhidrát tartalmat, még a boltban, mielőtt a korárba tennénk a cuccot! Alacsonyabb zsírszázalékú, jobb minőségű felvágottak például nagy mennyiségű kalóriát megspórolhatnak nekünk!

4. lépés
Együnk, amit szeretünk, de figyeljünk a mennyiségre! Mérd le, számold ki! Lehet, hogy ha megtudod, hogy az annyira imádott édességedben mennyi kalória rejtőzik és azt például mennyi mozgással tudnád ledolgozni, akkor már nem is kívánnád annyira. :)
Én például egészen el tudtam hagyni a kenyeret, bár nagyon szeretem és helyette ízletes, ropogós paprikára teszem a felvágottat. Szokás kérdése.
10 deka kenyér = 261 kcal
10 deka paprika = 20 kcal
Hm? Látod a különbséget?

5. lépés
Víz. Minden kalóriatartalmú akármilyen innivaló helyett a megoldás: VÍZ. Akármennyi, akármikor, igyál, igyál, igyál! Akkor kevesebbet eszel, ráadásul a folyadékfogyasztás fontosságáról ódákat zenghetnék.

6. lépés
Keress mindenre kalóriaszegény alternatívát! El sem hinnéd, mennyi megoldás kínálkozik, csak egy kis gondolkodás, kreativitás és bátorság kell.
Itt van például a kedvenc receptem, ami jól jöhet most, nyár közeledtével, a kalóriaszegény fagyi. Le szoktam fagyasztani zsírszegény joghurtot gurulós málnával és édesítőszerrel kikeverve. Valami isteni. Én fagyibolond vagyok, de erről sem kell lemondanom.

Neked ki a kedvenced? Hacsak nem csülökpörkölt, akkor érdemes kitalálnod a kalóriaszegény változatát. :)
(A cikket beküldte: pi)



Ami csak másnak sikerülhet - avagy, amit még az apróbetűsben sem írnak le...
A TV-ben, újságokban, interneten, hirdető plakátokon, egyszóval mindenhol, ahol média van, csak azt látni, hogy fogyókúrázzunk, ameddig csak bírjuk, mozogjunk minél többet ennyit és annyit, a siker pedig garantált lesz. De mi van akkor, ha valaki betart mindent,... »
Mit együnk szénhidrát napon?
A 90 napos diéta során nekem a szénhidrát nappal vannak gondjaim. Gondoltam összegyűjtök egy pár receptet és megosztom veletek is. Igaz sokatoknak ez nem jelent problémát, de hátha van még egy-két olyan ember, akik bajban vannak, ha ki kell találniuk, mit is egyenek ezen a napon. »





Minden jog fenntartva © 2018, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.