Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Zöldség, gyümölcs diéták

Gyümölcsös diéta

Most már biztos, itt a tavasz! Igaz lassan a nyár is, de talán még nem késő egy diétába fogni, amivel pár kilót lefaraghatunk meglévő zsírtartalékunkból.
Az egyik legegészségesebb diéta, a zöldség-gyümölcs diéta.


Rengeteg rostanyagot és vitamint juttatunk a szervezetünkbe, ami jótékonyan hat beleinkre, bőrünkre és koncentráló képességünkre is!
Ezen diétáknak rengeteg fajtája van, az egyik legismertebb a káposztaleves diéta. Sajnos amennyire ismert annyira nem egészséges, hiszen a káposzta sokszor okoz az epéseknek kellemetlen órákat.
Mégis, ha valaki vállalja a rizikót, akkor heti 3-5 kilótól simán megszabadulhat. Fontos viszont tudni, hogy ezt a diétát maximum két hétig szabad folytatni.
A következő ilyen diéta a gyümölcsdiéta, ami azért egy fokkal finomabb, mint az előzőekben említett káposztaleves diéta - ám ennél viszont figyelni kell a magas cukortartalomra. A legjobb, ha a gyümölcsöket lé formájában fogyasszuk étkezés előtt 15-20 perccel, így étkezéskor hamarabb telítődünk illetve az emésztésben is tud segíteni.
Azt gondolom, ha valaki diétára vetemedik, mindenképpen állítson össze előre egy étrendet.
Alapvető szabályok a diéták során, hogy naponta minimum ötször étkezzünk.
A reggelt kezdjük egy pohár gyümölcslével, amit elkeverhetünk két evőkanál zabkorpával. A zab energiát biztosít illetve magas ballaszttartalma miatt jó emésztést is. A gyümölcslé pedig vitalizál.
Tízóraira együnk joghurtot. De ne a bolti színezékben gazdag csodákat, hanem magunk készítette gyümölcsös finomságot. Elég két dl. natúr joghurt, amibe akár turmixolhatunk vagy beleapríthatunk valamilyen idénygyümölcsöt és máris kanalazhatjuk. Édesszájúak pár csepp édesítővel egészíthetik ki az ízét, de biztosan tudom, a gyümölcs éppen elég finom a nélkül is!
Ebédre válasszunk valami zöldséges köretet, grillezett hússal, vagy hallal, esetleg tofuval. A diéta ne az éhezésről szóljon, nem érdemes elvonni magunktól semmit, inkább válasszunk olyan ételeket, amik zsírszegények, de táplálóak. Nyugodtan lehet kísérletezni nyúl vagy kecskehússal, hazánkban ezek sajnos nem a népszerű húsok közé tartoznak, pedig mindkettő nagyon sovány hús! Bármilyen zöldség körettel nagyon finomak!
Uzsonnára együnk nyers gyümölcsöt, ilyenkor már kerüljük a rengeteg cukorral rendelkező banánt, a legjobb, ha valami citrusosat választunk.
Vacsorára pedig együnk zöldségből készült salátát. Reszeljünk le pl. káposztát, hagymát, répát, kis ízesítéssel máris kész az amerikai káposztasaláta.(de a majonézt azért hagyjuk le róla!
Este hat után ne együnk már semmit és a napi kalóriabevitel ne haladja meg az 1200-1500 kalóriát. És igyunk! A napi 1,5-3 liter folyadék szinte kötelező. Jómagam a csapvízre esküszöm, ám ha valaki ezt nem szereti, akkor igyon szénsavmentes ásványvizet! Kerüljük a cukrozott italokat!
És ami nagyon fontos! Naponta minimum 10 percet áldozzunk a mozgásra! Természetesen lehet több is, de a 10 perc már egy kezdőlépés! És valljuk be, az nem is olyan sok!
(A cikket beküldte: pi)



Fogyáshoz egyen spárgát eperrel
Végre itt a spárgaszezon; mostanában, a spárgával egy időben érik a tavasz legillatosabb és talán legfinomabb gyümölcse, az eper. Mindkettő rendkívül kalóriaszegény: 10 dkg spárgában mindössze 18, ugyanannyi eperben 32 kalória van. »

A Rob Faigin módszer
- avagy hogyan váltsunk szénhidrátégető üzemmódból zsírégető üzemmódba A Rob Faigin módszer lényege pontosan az, hogy a glukagonszint emelésével és az inzulinszint csökkentésével helyreállítsa a szervezet egyensúlyát. A szervezet 3–5 nap alatt feléli... »





Minden jog fenntartva © 2018, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.