Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Orvosi diéták

Dukan diéta, avagy együk soványra magunkat

Az előző cikkemben már beszéltem arról, nagy távlatokban, hogy miként fogytam hány éven keresztül és miért. Most azon diétáról beszélnék, ami nekem bevált és szerintem, aki kitalálta, valóban egy zseni volt.
A diétát Dr. Pierre Dukan találta ki, aki először neurológusként kezdte pályáját, majd szakirányt váltott, mivel egy barátja a segítségét kérte, hogy lefogyjon. Tudta, hogy a kalória számlálás időigényes és fárasztó, ezért kitalálta, hogy fehérje lenne a megoldás. Barátját megkérte, hogy 5 napig egyen csak húst, a kontrollra visszatérve az orvos barátja 5 kilóval kevesebb volt. Ezután kifejlesztette ezt a 4 szakaszból álló diétát (Franciaországban már évekkel ezelőtt megjelent a mára bestseller könyve is: "Je ne sais pas Maigrir" azaz "nem tudok lefogyni" címmel), amivel szó szerint vékonyra ehetjük magunkat s pusztán csak pár dolgot kell betartanunk.


A diéta négy szakasza :

1. szakasz, a támadás:
Ebben a szakaszban sokkoljuk a szervezetet, mivel nem eszünk mást pusztán fehérjét. Ez lehet fehér hús, vörös hús azaz ehetünk csirkehúst, marhahúst, sertést, tengeri herkentyűket, valamint zsírmentes tejtermékeket. Sajtokból kell jobban odafigyelni, Cheddar, trappista és a kevert sajtoknál nézzük meg,az összetételt ( ezt minden termék vonalkódja fölött található, ott írják le a zsír, szénhidrát és fehérje mennyiséget grammban.) A tej is fogyasztható, de inkább 1,5 százalékos tejet igyunk, mint 2,5, 3 %-osat, már ha még mindig diétáról beszélünk. Érdemes evés előtt, vagy után inni, mert ha közben iszunk, akkor felhígul az étel a gyomorban és többet tudunk enni...
Az első szakasz általában, 2-3-5 napig tart attól függően, hogy mennyi kilótól szeretnénk megszabadulni. 5 kg esetén 2 napig, 10 kg esetén 3 napig, 15-20 kg esetén 5-7 napig.

2. szakasz, súlyvesztés:
Itt már a megengedett fehérjék mellett, behozhatunk némi zöldséget is:
ami lehet, saláta, paprika, paradicsom, pritamin, karfiol, brokkoli, spenót, kelbimbó, káposzta (vörös és fehér is) cukkini, padlizsán, gomba (bármelyik)és uborka. Ez a szakasz addig tart amíg el nem értük a számunkra kívánt súlyt, persze függ a metabolizmusunktól is, ami emberenként más és más de ebben a szakaszban általánosságban heti 1-2 kg fogyás várható.
Ugyancsak ekkor érdemes elkezdeni szépen lassan a testmozgást is, mivel az első szakaszban olyannyira le lesznek terhelve az izmaink, hogy nem lesz erőnk mozogni (higgyétek el, nem érdemes megpróbálni, mert az rosszabb, ha mozogni próbálsz és rájössz, hogy 2 felülés után le kell állnod, csak csalódást okozol magadnak).
Ha elértük az álom alakot, nincs más dolgunk, mint azt tartani, ami talán a legnehezebb feladat is, így térünk át a stabilizáció részre.

3. szakasz, a stabilizálás:
Ahány kilót fogytunk, annyit szorozzunk be néggyel, s megkapjuk azt az időintervallumot ahány napon keresztül folytatnunk kell ezt a szakaszt. Ebben a fázisban már megengedett, hogy napi egy alkalommal gyümölcsöt együnk (ami TILOS az a banán, cseresznye, meggy, szőlő mert ezeknek magas a gyümölcscukor tartalma). Újabb engedmény, hogy naponta megehetünk 1-1 szelet teljes kiőrlésű kenyeret (tönköly, durum, fekete kenyér..stb.) heti 1-2 alkalommal tésztát ami ugyancsak durumlisztből készüljön, egy-egy alkalommal, hüvelyeseket - magokat, édességet és akár burgonyát is ehetünk (persze nem a zsírban tocsogó sült krumplira vagy a mekis kajákra gondolok...)

Ha ez is megvan, akkor jön a 4. szakasz.
A súly megtartása, Dr. Dukan szerint ehhez elég a mértékletesség, és heti 1 fehérje nap, mondjuk a csütörtök.

Jó fogyókúrázást!
Ha még esetleg lenne kérdésetek, szívesen segítek ahogy tudok.
(A cikket beküldte: hippikirálylány)



Fogyókúra antioxidánsokkal
Dr.D.G. Ninkov, a san diego-i székhelyű Pharmessen Inc. alapítója az USA-ban 6, Európában pedig már 3 érvényes találmányt mondhat magáénak. Legújabb szabadalmaztatott eljárása során sikerrel ötvözte bizonyos fűszernövények illóolajának páratlan antioxidáns hatását... »

Csippentsünk le a kalóriákból!
Nem kell nagy és bonyolult dolgokra gondolni, amikor arról beszélek, hogy apró trükkökkel lecsippenthetünk a napi kalóriabevitelből. Ezek a praktikák nem járnak az életmód komoly megváltoztatásával, mégis hatással lehetnek a súlyunkra hosszú távon. »





Minden jog fenntartva © 2018, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.