Weboldalunk cookie-kat használhat, hogy megjegyezze az egyedi beállításokat, továbbá statisztikai célokra és hogy a személyes érdeklődéshez igazítsa hirdetéseit. További információ






Kategória: Sikeres fogyózók

Apránként trükkökkel

17 kilót sikerült leadnom 2 év alatt, nem önkínzással, nem éheztetéssel, az evés szeretetének fenntartásával, apró lépésekkel, apró trükkökkel az étkezésben, mozgásban, mindennapokban! Természetesen, elengedhetetlen az akaraterő, és félre kell tennünk türelmetlenségünket, de megéri, hogy később azt mondhassuk: "Sikerült, amit kitűztem magam elé!"

Személy szerint én 2 éve foglalkozom azzal, hogy hogyan is lehetne minél egészségesebb életmódot folytatni! 18 éves vagyok, így betudható a koromnak is, hogy folyamatosan a súlyommal vagyok elfoglalva, de nálam ez igen kényes témának minősült akkor, amikor elhatároztam, hogy le akarom fogyni azt a felesleget, ami lerakódott az évek során. 183 centiméteres magasságomhoz 2 éve 85 kiló társult, amivel a legkisebb mértékben sem voltam megelégedve. Először a 90 napos diétát próbáltam ki, amit később még kétszer megismételtem, első alkalommal, igen látványos fogyás sikeredett, ami hatására 10 kilót fogytam le, de ez a rövid időtartama miatt nem eredményes, hiszen utána visszajöhetnek a ledolgozott kilók. Ez velem is így történt, ráadásként még az eredetihez képest plusz 1-2 kilóval. A további sikertelen próbálkozások hatására - más diéták, köztük a káposztaleves diéta kipróbálása - után döntöttem el, hogy ennek így semmi értelme, hiszen, 2 hét, vagy 3 hónap épp úgy kevés egy huzamos fogyáshoz, és a kilók számának megtartásához. Ezért, elhatároztam, hogy megváltoztatom az étrendemet, és úgy alakítom mindezt, hogy a későbbiekben is tudjam tartani. Végül, rengeteg diéta összevonásával, és sok információ begyűjtése után kialakítottam a nekem megfelelő egészségesnek mondható életvitelt. Számomra ez azt jelentette, hogy a rengeteg kipróbált diétákból kiszűröm azt, amit hasznos megfogadni az eredményességhez. Naponta négyszer-ötször eszem, reggelire, tízóraira gyümölcsöt, ebédre különböző zöldségeket, hússal vegyítve, amiket saját kezűleg készítek el, hiszen sokat segít ez is abban, hogy később jól lakjak azzal amit megeszem, mivel ha órákat foglalkozom az étellel, úgy érzem már jó ideje eszem, ami bár nem így van, az agyamat némiképp ezzel be tudom csapni. Köreteket, illetve kenyeret kis mennyiségben, ritkán fogyasztok, amit leginkább a vércsoport diétából szűrtem ki, hiszen ezek számomra a legártalmasabb tényezők. De ha megkívánja a szervezetem nem vonom meg tőle, kis mennyiségben megengedhető.
Találásnál figyelmet fordítok a színekre, a látványra, hiszen ez is tökéletes öncsaló recept, mint ahogyan az is, hogy mindig kis tányérból eszem, így a teli tányér is valójában nem egyezik meg egy nagy tányérnyi adaggal. Evés előtt iszom egy pohár vizet - vagy többet - hogy a telítettség érzet még inkább meglegyen, ezen felül pedig napi 3-4 l folyadékot viszek a szervezetembe, hogy ezzel is segítsem az emésztést. Uzsonnára joghurtot - gyümölccsel vagy puffasztott finomságokkal kísérve - eszem. Vacsorára szintén az ebédhez hasonlót fogyasztok, leginkább 6 óra előtt. Ha éppen pedig nézek valami filmet este, akkor közben 30 perc-1 óra tornázás közben teszem mindezt.
Rengeteg apró ötletet kaptam az eltelt idő alatt amiket szívesen kipróbálok - pl.: fűszerezés variálása - és mindezek segítségével és rengeteg kitartással, éheztetés nélkül, az evés szeretetének megtartásával így sikerült a jelenlegi 68 kg-ra lefogynom.
Mindezt azért gondoltam, hogy megosztom, hogy ne csak a szélsőséges példákból tudjunk a televízión keresztül értesülni, hanem, hogy lássuk, hogy hasonló emberek is szembesülnek az elhízás problémájával. A magam anno 85 kg-jával nem minősültem dagadtnak, nem volt látványosan sok fölöslegem, de nem éreztem magam jól a bőrömben, amivel sokunk így van. Nem akkor kell véleményem szerint észbe kapni, amikor már +50 kg van rajtunk, hanem mikor még könnyűszerrel megoldható a probléma. Apró lépésekkel kell átállni, étkezni és mozogni a mindennapok részeként, apró trükkökkel (mozgólépcsőn felsétálni, 2 megállót lesétálni, a boltba mindennap elmenni gyalog, ha csak egy citromért is). Szerintem mindezek a kis lépések segítenének mindenkinek. Ha pedig nem adjuk fel és huzamos ideig odafigyelünk, akkor egészen biztos sikeresek leszünk a fogyásban
Az én "diétám" leginkább arra épül, hogy átálljon a szervezet egy egészségesebb étrendre. Az egészséges szervezet nem fogy az tény, de manapság igencsak kutatni kéne egy egészséges ember megtalálásához, hiszen rengeteg olyan negatív externália van jelen életünkben, amik károsítanak minket - gyorséttermi ételek, szmog, stressz - fel kell ismernünk saját hiányosságainkat, étkezésünkben az apró réseket - nekem például a mogyoró-mániám kiküszöbölése volt nagy feladat - de ha ezek szépen apránként redukálódnak, majd eltűnnek életünkből, a hatás sem marad el!
Mindenkinek sok sikert, ha mindezzel felkeltettem az érdeklődését! Természetesen segítek, akinek csak szüksége lenne rá.:)
(A cikket beküldte: juc.)



Többgyerekes anyaként is újra nő vagyok
Azért írom meg ezt, hogy bátorítsak más anyukákat: van remény! Tudom, szülés után sokan elégedetlenek az új testükkel, de én hiszem, ha boldogok vagyunk a testünkben, akkor anyukaként, feleségként is jobban teljesítünk! »

Atkins menü magyarosítva - Lowcarbeuropa
Sokunknak nehéz követni az amerikai atkins diétát. Sokszor jól jön egy elészített menű. Nem kell szorosan ezt a tervet követni, de mégis irányvonal, hogy mit is együnk... Találsz majd egy magyarosított heti menűt és pár praktikus tanácsot is... »




Minden jog fenntartva © 2020, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat / Adatvédelmi tájékoztató | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.