Kategória: Déltengeri diéta

Alkalmas számodra a szénhidrátszegény étrend?

Senki számára nem meglepő már, ha azt hallja, hogy nem mindenfajta diéta felel meg mindenkinek. Bár a "lowcarb diéta" elnevezés számos szénhidrátkorlátozáson alapuló módszert magába foglal, ez sem alkalmazható bárki által.

Íme néhány átgondolnivaló, mielőtt a korlátozott szénhidráttal járó étkezési módot választod.


A diétás háttér
Érdemes átvizsgálni, hogy milyen diétákat próbáltál már eddig. Milyen tapasztalataid voltak ezekkel kapcsolatban? Miért nem tartottál ki mellettük?

Pontosabban:
- Mik a tapasztalataid a magas szénhidráttartalmú diétákkal? (Ide tartoznak a zsírmentes, zsírszegény és kalóriaszámlálós diéták.) Jól érezted magad közben, energikus voltál stb? Vagy inkább éhesnek, ingerlékenynek, az "evés megszállottjának" érezted magad?
- Vannak-e korábbi tapasztalataid a lowcarb diétákkal? Az első hetek kellemetlenségeitől eltekintve hogy érezted magad a diéta során mind mentálisan, mind fizikálisan?

Ha mindkét módszerrel kapcsolatban negatív tapasztalataid vannak, akkor legfőképp a mérsékelt
szénhidráttartalmú diéták felelnek meg a számodra, mint például az Atkins fenntartó szakasza, vagy a South Beach diéta.

Étel és evési szokások
A következők közül van amelyik ismerősen hangzik a számodra?
- Az étkezés befejezése után hamarosan újra kedvet kapsz az evéshez?
- Késztetést érzel az evésre egész nap, függetlenük az étkezési időktől illetve az éhségedtől?
- Kimerültnek, szétszórtnak érzed magad, nehezebb koncentrálnod, ha a főétkezések között nem nassolsz valamit?
- Gyakran érzed magad lustának evés után, legfőképp ha az étkezés sok cukrot és keményítőt tartalmazott?
Ezek a tulajdonságok olyan emberekre jellemzőek, akik szénhidrát-érzékenyek.

Egészségügyi háttér
- Cukorbetegség: Sok cukorbeteg számára nyújtanak segítséget a csökkentett szénhidráttartalmú diéták.
- Jelentős túlsúllyal rendelkezel, különösen a hasadon (alma alak)?
Minél nagyobb a túlsúlyod, annál valószínűbb, hogy inzulin rezisztancia problémája áll fenn - ez egy jel, miszerint a csökkentett szénhidrátmennyiség a diétában segítségedre lehet.
Az inzulin rezisztancia további jelei:
- magas vérnyomás,
- magas vércukorszint,
- magas trigliceridek,
- PCO ("krónikus nem ovulálási szindróma")

Családi háttér
Ha bárki a családodban cukorbeteg, vagy a fenti tünetek valamelyikével rendelkezik, az is egy potenciális jel lehet.
Általában a közvetlen családtagok esetében jelentős, de a kiterjedtebb családi genetika is befolyással bír. Ez esetben az ellenőrzött szénhidráttartalmú diéta pozitív lépés lehet a számodra.

A legfontosabb faktor
Nem számít milyen diétát fejezel be, a legfontosabb kérdés amit fel kell magadnak tenned: "Mit szándékozom tenni annak érdekében, hogy tartós (!), végleges(!) változást hozzon ez a diéta az életembe?" Minden információ, tipp, recept rendelkezésre áll, hogy segítsen neked, de ha mélyen belül nem állsz készen az igazi változtatásra, akkor a világ egyetlen diétájának hatása sem fog sokáig tartani.


Forrás: http://lowcarbdiets.about.com/
Mivel az anyagot angolból fordítottam, az esetleges hibákért felelősséget nem tudok vállalni. Orvosi kérdésekben feltétlenül kérd ki háziorvosod tanácsait!



Gyors zsírégető diéta
Kórházi diéta, amit általában szívbetegeken alkalmaznak műtét előtt, gyors súlycsökkentés céljából. Hasonló a káposztaleves diétához. 7 nap után ajánlott szünetet tartani és utána meg lehet ismételni. »
Juanita étrend
Régóta kínlódom túlsúllyal, amit kisebb nagyobb módszerrel 5-10%-kal sikerül csökkentenem, alkalmanként. Sok-sok emberrel beszéltem már, sok anyagot elolvastam és az a meglátásom, hogy valami nem jól működik nálam. Már vezettem étkezési naplót arról mit eszek,... »




Minden jog fenntartva © 2024, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.