Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ






Kategória: Más diéták

Jin-jang diéta

A jin-jang diéta a harmóniára törekszik. Az ételeket jin és jang értékűekre osztja. Az elv szerint az elfogyasztott ételeknek egyensúlyban kell lenniük. Tartalmazniuk kell a jint és a jangot is. Nézzük, milyen panaszokat okoznak az egyes élelmiszerek, ha túl sokszor szerepelnek az étlapunkon!

A túl sok elfogyasztott állati fehérje, kalcium, magnézium és cink, B-vitamin hiányt von maga után. Ezenkívül keletkezik a szervezetben egy amyloid nevű anyag, mely a mozgásszerveink szöveteibe berakódva azok degenerációját okozza. Ez a vitaminhiánnyal együtt a szervezet időelőtti öregedését okozza. A keletkezett salakanyagok a máj és vese degenerációját is okozzák. A magas fehérje-bevitel növeli a szervezet elsalakosodását, és ez a szervezet kémiai háztartásának felborításával együtt hozzájárul a csontritkulás kialakulásához.

A túl sok tej fogyasztása növeli a koleszterol lerakódását az erek falára, növeli a nyálkahártyák nyálkásodását, így azokon a mikrobák megtapadását és elszaporodását is.

A nem teljes őrlésű gabonalisztek elvesztik B-vitamin és ásványianyag tartalmuk nagy részét. A cukor energiát közvetít a szervezetnek, de rontja a koleszterol anyagcseréjét, lebontása nagy mennyiségű vitamintól szabadítja meg a szervezetet.

Az alábbi sorokban a vízszintes vonal felett, növekvő jin-erősségű ételek vannak felsorolva, lefelé pedig a jang-erősségű ételek, szintén növekvő jang értékkel. Tehát mindig törekedjünk az kiegyensúlyozott táplálkozásra!

Vegyi anyagok: gyógyszerek, édesítőszerek, táplálék-kiegészítők.
Fűszerek: mustár, vanília, ecet.
Alkohol: sör, bor, égetett szesz és a kávé.
Édességek: cukor, méz.
Italok: gyógynövényteák, gabonakávé, ásványvíz, zöldség és gyümölcslé.
Olajok: napraforgó, kukorica, olíva, stb. olajak
Gyümölcsök: mindenféle gyümölcs.
Tejtermékek: tej, vaj, túró, tejföl, joghurt.
Olajos magvak: mindenféle olajos mag.
Zöldségek: mindenféle zöldség
Hüvelyesek: mindenféle hüvelyes

----------------------------------------------------------------------
Gabonafélék: teljes őrlésű gabonaliszt
Tejtermékek
Halak
Hús
Tojás
Szója


Néhány elkészítési tanács az ételek harmonizálásához. Minden étel negatív hatásának van ún. ellenanyaga, ha ezeket együtt főzzük és fogyasztjuk az ételek harmonikusabbak és kevésbé ártalmasak, megakadályozzák a salakanyagok lerakodását. (Az ún. ellenanyagagok tulajdonképpen a fűszerek.)
Gabonafélék -- gyömbér
Rizs -- szegfűszeg
Vörös húsok -- bors, paprika
Feketekávé -- szerecsendió vagy kardamom
Krumpli -- kömény
Hüvelyesek -- majoránna, borsikafű
Sajt -- hagyma, paprika
Húsok -- citrom

Még hosszasan folytathatnánk a különféle diéták felsorolását. Sokszor ellentétes ajánlásokkal találkozva, az eligazítást könnyítendő fogadjunk meg néhány általános tanácsot, melyet mindig érdemes betartani!

Mindig és minden esetben együnk lassan és alaposan rágjuk meg az ételt! Minden esetben fogyasszunk inkább kevesebb, mint több ételt.

Az összes gyógydiéta alapja, hogy a minimálisra kell csökkenteni a hús mennyiségét, ki kell iktatni az étrendből a cukrot és a fehér lisztet (főleg a degeneratív betegségekben szenvedők számára fontos ez).

Az egészséges étkezésnek a következő kritériumokat kell kielégítenie:
egyszerre csak a lehető legkevesebb ételt fogyasszunk el,
ételünk a lehető legtöbb biológiai anyagot tartalmazza,
legyen kiegyensúlyozott,
tartalmazzon biológiailag aktív anyagokat,
és a lehető legkevesebb káros anyag legyen benne.

Szerző: Dr. Tóth Erzsébet, orvos
Megjelent partneroldalunk, a Netbarátnő.com jóváhagyásával.


Ajánld ezt a cikket ismerőseidnek!

E-mail címed:
Ismerősöd e-mail címe:


Fogyókúra rugalmasan
A fogyókúra során a testmagasságnak megfelelően beállítjuk az energiaszükségletet. A fogyókúránkhoz kiválasztjuk az ágynyugalomhoz való értéket, amihez hozzáadunk még 100 kalóriát. Ezután kitűzzük a céljainkat és a kiskapukkal élve, rugalmasan állunk át egy... »

Hogyan főzzünk alacsony kalóriatartalmú ételeket?
Sajnos szeretem a hasamat, szeretek enni, ezen nincs mit tagadni. Az elmúlt hónapokban sikerült pár kilótól ennek ellenére is megszabadulnom úgy, hogy odafigyeltem az ételek kalóriatartalmára. Érdemes kicsit a fejünket is használni, ha a főzésről, illetve az... »



Amennyiben még nem tetted meg, most feliratkozhatsz heti hírlevelünkre, melyben a fogyokurak.hu weboldalra felkerült friss cikkekről tájékoztatunk. Itt add meg e-mail címed:
Iratkozz fel friss cikkeinket tartalmazó RSS csatornánkra: http://www.fogyokurak.hu/rss
Kövess minket a Twitteren!
Lájkolj minket a Facebookon!




Minden jog fenntartva © 2017, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.