Kategória: További fogyókúrás cikkek

Halál minden fogyókúrára!

Talán furcsának találhatod a címed, de ami még jobban szemet szúrhat neked, az a cikk írója... Egy átlagsúlyú nő hogyan írhat ilyen felháborító című cikket, egy olyan oldalon, ahol köztudott, hogy egyre csak növekszik a fogyni vágyók klubja...

A válasz igen egyszerű: én sem vagyok tökéletes. Én sem vagyok elégedett. De eljött az idő, amikor belefáradtam a trendibbnél trendibb módszerek kutatásába és kipróbálásába, mert egyik sem volt megoldás.
Sokan vannak így: Atkinsból 90 naposba, onnan kéthetes villámkúrába, majd léböjt, túródiéta, fehérjediéta, és még sorolhatnám.
Mindenki keresi a csodát: egy diétát, amivel nem éhezünk, azt ehetünk, amit szeretünk, mindenfajta lelkiismeret-furdalás nélkül. Egy olyan módszert, amivel gyorsan, de örökké elbúcsúzhatunk a zsírpárnáktól. Azok pedig, akik belefáradtak az álmodozásba, feladják és csak legyintenek: "Ilyen módszer nincs. Kövér maradok, nincs más választásom". Pedig a megoldásért nem is kell sokat menni, csak a konyháig. Egyre sűrűbben. Bizony. A válasz: egyél.

Ha felszalad ránk egy-két kiló (mert miért is ne tenné?), kétségbeesetten a legutolsó eszközhöz nyúlunk, azaz nem nyúlunk semmihez, ami ehető, koplalunk. Mert gyomrunk minden egyes korranásával és minden egyes kiló levándorlásával egyre boldogabbak leszünk. (Mert nem tudjuk, hogy az elején csak a víz távozik belőlünk..). Elkezdünk fogyni, de vagy belefáradunk (ez úgy kb. a nők 80%-a) és feladjuk, újra nagy zabálásokat tartunk torkos csütörtökön, és az "egyet fizet, kettőt ehet" éttermekben, visszahízzuk (immáron nem a vizet), az "elvesztett" kilókat és újra depresszióba zuhanunk. Vagy folytatjuk, míg csak bírjuk: a szervezet izmainkból igyekszik erőt meríteni, és ennek épp az lesz az eredménye, hogy erőt veszít: izomtömeget. Naná, hogy az a 20 % sem koplal örökké: abbahagyja és hízik, de most zsírt, izom helyett. Petyhüdt lesz és puha mindene. Pedig előtte feszes volt, csak elégedetlen...
Fontos tudni, mielőtt bármibe is belekezdünk, hogy minden fogyókúra csak kúra jellegű, tehát tartós eredményt egy sem ígér. Sőt. Akár rosszabb is lehet az utána, mint előtte, amit persze nem szeretnénk.
Akár melyik diétát is vesszük, kalóriamegvonás a vége, ami meg izomveszteséget vonz maga után, minek következtében nem leszünk csinosak és szépek soha az életben. Mi a megoldás tehát, ha a fogyókúra nem?

Az egészséges, ám lassú fogyás. 0,5-1 kiló hetente.
Hogyan?
Mi sem egyszerűbb. Számold ki az alapanyagcserédet egy táblázat segítségével (naplómban megtalálhatjátok) és szorozzátok meg az értéket azzal a számmal, amelyik leginkább rád illik (ez szintén a naplómban olvasható). Ez az a mennyiség, amire a szervezetednek szüksége van. Ha fogyni vágysz, csak faragj le az értékből max. 20%-ot , de ezt mindenképpen be kell vinned a szervezetedbe!
Egyél többször, finom ételeket, amit megkívánsz (persze itt nem a krémesek tömkelegére és csokik halmára gondolok, az nem étel, hanem nass!), élvezd az ízeket, légy kreatív.
Reggelid legyen bőséges, hagyj min. két órát gyomrod kiürülésére sportolás előtt. Utána is ajánlott enni, egy kis fehérjét: az izmoknak, szénhidrátot: a glükóztáraknak.
Sportolj, hiszen minél több izmod van, annál több kalóriát égetsz, tehát karcsúsodsz.
Leginkább az aerob mozgások lennének itt a legmegfelelőbbek: fuss, gyalogolj, izzadj egy kicsit a konditeremben, pilatesezz, biciklizz, túrázz, légy kint a szabadban!

Ha betartod ezt a két alapszabályt: eszel és mozogsz, akkor minden kétség nélkül elérheted az álomalakot.
De ehhez akaraterő, hit, a rossz szokások elhagyása kell. Ami persze csak rajtad múlik.
Változtatsz vagy továbbra is hiszel a csoda diétákban és tönkreteszed magad?
(A cikket beküldte: fadigflo)



A siker titka
Rengeteg diétás sikersztorit olvastam már itt, ezúton is mindenkinek gratulálok. De mi van azokkal, akiknek nem sikerül? Akik nem tudnak szabadulni félelmetes úszógumijaiktól, rengő feneküktől, fatörzsnyi combjaiktól? Ők csendesen olvassák mások sikereit és eszük... »

Narancsos fogyókúra
A banánnal ellentétben - ami nem éppen sovány eledel - a narancsban (Citrus sinensis) alig van kalória. Energiahordozója egy kevés szőlő- és gyümölcscukor, ezért bátran fogyaszthatjuk éhségűzőnek, leve és rostjai jól telítenek, üdítenek, a szomjat is... »




Minden jog fenntartva © 2024, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.