Ahogy a legtöbb weboldal az interneten, ez a webhely is cookie-kat használ, melyekre szükség van a weboldal teljes működéséhez. Weboldalunk böngészésével Ön elfogadja a cookie-k használatát. További információ






Kategória: Orvosi diéták

A Rob Faigin módszer

- avagy hogyan váltsunk szénhidrátégető üzemmódból zsírégető üzemmódba

A Rob Faigin módszer lényege pontosan az, hogy a glukagonszint emelésével és az inzulinszint csökkentésével helyreállítsa a szervezet egyensúlyát.

A szervezet 3–5 nap alatt feléli szénhidrát-tartalékait, és a folyamatos glukóz-szükséglet biztosítása érdekében a zsírt lebontja. Ilyen egyszerű!


Rob Faigin szerint, az emberi anyagcsere területén az elhízás és lefogyás, az energiaszint és az egészség attól függ, hogy a test milyen forrást használ fel az energia előállítására. Jelesen: szénhidrátégető vagy zsírégető üzemmódban van-e a szervezet?

A szénhidrátégető üzemmód azt jelenti, hogy a szervezet zsírt raktároz, alacsony az energiaszint, étkezés után fáradtság jelentkezik, megnövekszik az édesség utáni vágy, permanens evéskényszer lép fel.

Zsírégető üzemmódban a szervezet felhasználja a testzsírt, az energiaszint magas, a személy nem sóvárog édesség után, kevesebb étellel is beéri, nincs fáradtságérzet.

Az inzulin és a glukagon, az anyagcsere ellentétes erői

Az inzulin és a glukagon egymással ellentétesen működő hormonok. Ez — egyebek mellett — azt jelenti, hogy amikor az egyik szintje emelkedik, a másiké csökken. Az inzulin–glukagon egyensúly a kulcs a zsírtároláshoz vagy zsírégetéshez, az egészséghez és az energiaszinthez, a szellemi teljesítőképességhez és a kiegyensúlyozott lelkiállapothoz.

Az inzulin mint zsírtároló

Az emberi test egy biológiai energiafejlesztő gép. Soha nem pihen, az anyagcsere állandóan folyamatos. A test működését leginkább a glukóz (egyszerű cukor) felhasználása biztosítja, mivel a testben minden szénhidrát glukózzá (vércukorra) bomlik. A szervezet a folyamatos glukóz-szükséglet biztosítása érdekében képes más anyagokat, pl. zsírt vagy izmokat lebontani, annak érdekében, energiát nyerjen a működéshez.

Amikor szénhidrátot eszünk, az vércukorrá bomlik, és a vérben megemelkedik a vércukorszint. A szervezet ilyenkor gyors döntést hoz annak érdekében, hogy ez a tiszta energia hogyan, mi módon kerüljön felhasználásra. E döntés végrehatója az inzulin, amely a vércukor feldolgozását szabályozza.

Az inzulin
- első lépésként kielégíti a szervezet azonnali energiaigényét azzal, hogy a vércukrot eljuttatja a sejtekhez,
- második lépésként feltölti az izomzatban és a májban lévő szénhidrát-raktárakat, végül,
- harmadik lépésként minden fennmaradó, felesleges vércukrot zsírrá alakít át, és testzsírként tárol.

A glukagon mint zsírégető

A glukagonnak az inzulinnal ellentétes funkciója van. Az inzulin zsírt állít elő és raktároz, a glukagon elhasználja, elégeti a testzsírt. A Rob Faigin módszer lényege pontosan az, hogy a glukagonszint emelésével és az inzulinszint csökkentésével helyreállítsa a szervezet egyensúlyát.

Vegyük át még egyszer:
1. szénhidrát = inzulin-kibocsátás = elhízás,
2. fehérje = glukagon-kibocsátás = fogyás.


Mi a teendő?

Étrendünknek sok-sok fehérjét (napi 150–200 gr), mérsékelt mennyiségű zsírt vagy olajat (napi 75 gr) és minimális mennyiségű szénhidrátot (kezdetben maximum 100 gr) kell tartalmaznia. A cél a test szénhidrát-raktárainak kiürítése. Egyidejűleg célszerű magas rost- és víztartalmú zöldségek fogyasztása.

Mi történik?

A szervezet 3–5 nap alatt feléli szénhidrát-tartalékait, és a folyamatos glukóz-szükséglet biztosítása érdekében a zsírt lebontja. Ilyen egyszerű!

Ami tilos!

Mit ne együnk? Tilos a cukor, a méz, a cukrásztermékek, édes tészták. Nem szabad kenyeret, és tésztafélét fogyasztani, egyáltalában: semmit a mi lisztből készült. (Természetesen figyelemmel kell lenni a 100 grammos határra, addig megengedett). Ne együnk babot, lencsét, sárgaborsót, kukoricát, és óvatosan bánjunk a zöldborsóval és a burgonyával.

Gyümölcsöt módjával együnk, leginkább citromot, grape fruit-ot és almát.

Végezetül néhány jó tanács

Átlagosan napi 100 gramm szénhidrátbevitel mellett, két hét után tartsunk heti egy alkalommal, úgynevezett szénhidrátfeltöltő napot. Ilyenkor együnk csak gyümölcsöt, pl. narancsot, almát, banánt, szőlőt, szilvát. Naponta legalább négyszer együnk, fogyasszunk sok (2–3 liter) ásványvizet vagy teát és mozogjunk sokat.

Lehet sportolni is! Ja, és a szex sem tilos, sőt...

Forrás:
- Rob Faigin Natural Hormonal Enhancement és
- www.extique.com

(A cikket beküldte: KGyula)



Ajánld ezt a cikket ismerőseidnek!

E-mail címed:
Ismerősöd e-mail címe:


Hay féle diéta
A Hay féle diétát a 20. század elején dr. Howard Hay amerikai orvos fejlesztette ki. A Hay féle táplálkozási koncepció alapját az általa felállított ún. „kémiai emésztési szabályok” alkotják, melyek szerint fehérje és szénhidrát emésztése az emésztési... »

Tiszta lappal kezdeni nem is olyan egyszerű!
Sok minden kavarog a fejemben! Ennyi kiló voltam, ennyinek kellett volna, erre az időpontra… El akarom felejteni! Tiszta lappal akarok indulni! De hogyan kell? A menetét tudom, hogyan kellene lefogyni... De a lap nem tiszta, és ez kísért! »



Amennyiben még nem tetted meg, most feliratkozhatsz heti hírlevelünkre, melyben a fogyokurak.hu weboldalra felkerült friss cikkekről tájékoztatunk. Itt add meg e-mail címed:
Iratkozz fel friss cikkeinket tartalmazó RSS csatornánkra: http://www.fogyokurak.hu/rss
Kövess minket a Twitteren!
Lájkolj minket a Facebookon!




Minden jog fenntartva © 2017, www.fogyokurak.hu | Jogi nyilatkozat | Kapcsolat: info (kukac) fogyokurak.hu | WebMinute Kft.